NIGHT CITY PRAWIE NA ŻYWO

RZEŹBA „V” – SCENA Z GRY

ZAŁOŻENIA

Wyprodukowanie figury, postaci ’’V’’ z gry Cyberpunk 2077 dla CD Projekt RED przy użyciu najnowszych technologii. Dzięki ciężkiej pracy powstała dynamiczna kompozycja, sprawiająca wrażenie kadru wyjętego prosto z gry. Figura stanęła w głównej siedzibie CD Projektu w holu przy wejściu do biura.

NARZĘDZIA

Oprogramowanie 3D, drukarki 3D, komora lakiernicza.

ROLA

Odpowiedzialność za modyfikację modelu 3D opracowanego przez zespół CD Projekt RED, przygotowanie plików wykonawczych. Wydruk rzeźby i pełna obróbka.

WYZWANIE

Zważając na to, że figura została wykonana w skali 1:1, odwzorowanie detali było samo w sobie ogromnym wyzwaniem. Zwłaszcza punkty styku dużej ilości elementów.

KRAJ

Polska

PROCES

BRIEFING

  • Spotkanie organizacyjne

  • Ustalenie zakresu prac

  • Omówienie ścieżki
    realizacji

MODEL 3D

  • Analiza wstępnego
    modelu 3D

  • Opracowanie plików wykonawczych

DRUK 3D

  • Dobór technik druku

  • Dobór technik obróbki

  • Wydruk elementów składowych i łączenie ich w jedną całość

DETALING

  • Wykonanie stelaża

  • Malowanie podkładem

  • Malowanie artystyczne

BRIEFING

  • Spotkanie organizacyjne

  • Ustalenie zakresu prac

  • Omówienie ścieżki
    realizacji

MODEL 3D

  • Analiza wstępnego
    modelu 3D
  • Opracowanie plików wykonawczych

    DRUK 3D

    • Dobór technik druku
    • Dobór technik obróbki
    • Wydruk elementów składowych i łączenie ich w jedną całość

      DETALING

      • Wykonanie stelaża

      • Malowanie podkładem

      • Malowanie artystyczne

      BACKGROUND

      CD Projekt powstało w 1994 roku przez Marcina Iwińskiego i Michała Kicińskiego. Grupa kapitałowa swoją działalność CD Projektu rozpoczęła od dystrybucji gier i tłumaczenia ich na język polski. W 2002 roku powstało studio CD Projekt RED, które miało zajmować się tworzeniem gier wideo. Od tego czasu studio wydało grę Wiedźmin, a w następnych latach, kontynuację gry na PC, XBOX i PlayStation.

      W 2020 studio wydało fabularną grę akcji Cyberpunk 2077. Cyberpunk 2077 zdobył ponad sto nagród na targach Electronic Entertainment Expo w 2018 roku. Według oficjalnego komunikatu CD Projektu, studio sprzedało ponad 20 mln egzemplarzy gry.

      „Miasto mrocznej przyszłości-  świat gry Night City. Futurystyczna metropolia, tętnica życiem, pełna barw i efektownych budowli, wieczorami przepełniona grą kolorowych neonów – to właśnie tam rozpoczyna się nasza przygoda, gdy z wielkomiejskiego zgiełku wyłania się rozpędzona postać ’’V’’.

      Projekt figury postaci ’’V’’ z gry Cyberpunk 2077 to efekt pracy ponad 60 grafików firmy CD Projekt RED. Każdy z nich tworzył swoje małe dzieło sztuki, na które składały się poszczególne elementy postaci, stroju, broni, ekwipunku, motocykla, a nawet fragmenty nawierzchni.

      Figura składa się z 625 elementów o łącznej wadze 99 kg. Wydruk wszystkich fragmentów trwał 3 tygodnie, zaś obróbka, wygładzanie chemiczne, malowanie i kolejne 3 tygodnie.

      MODEL 3D

      Otrzymano model 3D od CD Projekt RED, który jest wykorzystywany do produkcji figurki o wymiarze około 10 cm wysokości. Z tej bazy wyeksportowany został dodatkowo drugi model z lepszą rozdzielczością, na którym były dokonywane prace modelarskie.

      Model składał się z dwóch postaci oraz obiektów swobodnych – jak motocykl, bronie, elementy ubrań oraz otoczenia. Duży poziom skomplikowania modelu przekładał się na docelowy sposób montażu. Istotna była właściwa selekcja linii cięcia tak, żeby jednocześnie dało się element wydrukować z zachowaniem jak największej liczby detali, a jednocześnie umożliwić łatwe klejenie elementów.

      Jedynymi elementami wydrukowanymi w całości w jednym procesie są głowy postaci – był to proces długotrwały, jednak wart finalnego efektu.

      DRUK 3D

      DEMO PRODUKCYJNE

      Pierwszym etapem pracy nad projektem, był wydruk próbny, który miał za zadanie pokazać klientowi możliwości, jakie daje technologia druku 3D. W tym celu wydrukowano głowę postaci głównej – ’’V’’. Głowa została wygładzona chemicznie, z zachowaniem realistycznej faktury, a następnie pomalowana przez malarza, co pozwoliło uzyskać bardzo szczegółowe i wierne odwzorowanie poszczególnych detali oraz mimiki twarzy.

      MONTAŻ KOŃCOWY

      Proces łączenia wszystkich elementów kompozycji wymagał ogromnej precyzji. Całość została połączona z zachowaniem geometrii poszczególnych części projektu oraz ich faktur. Jeżeli element w czasie druku 3D odkształcił się pod wpływem temperatury proces trzeba było powtarzać do momentu otrzymania idealnej geometrii. Wewnątrz rzeźby znajduje się metalowy stelaż, który pełni rolę konstrukcji nośnej.

      DETALING

      Aby pogłębić dynamikę kompozycji, postanowiliśmy dopełnić całość i przemycić namiastkę ulic Night City poprzez efekty świetlne imitując te, które pojawiają się w świecie gry.

      Przy krawężniku umieściliśmy programowalne panele LED, na których można wyświetlić dowolny ruchomy tekst.

      Motocykl został wyposażony w dodatkowe detale obejmujące tylne i przednie oświetlenie. Tylny reflektor wykonano z żywicy i zabarwiono na czerwono. Światło pojawia się także w kołnierzu postaci ’’V’’- dokładnie tak jak w grze.

      Wygląd figury to efekt ciężkiej pracy dwóch malarzy artystycznych – Matt J. Cenckiewicz „Uberliner INC” oraz Jarosław „Camelson” Drabek – specjalizujących się w malowaniu figur kolekcjonerskich.

      Proces malowania częściowo obejmował nakładanie farb za pomocą aerografu (miniaturowy pistolet do malowania ręcznego), w większości jednak kompozycja była malowana ręcznie.

      Karoserię motocykla pomalowano lakierem samochodowym.

      W całym procesie artystów wspierał zespół WOLF, wykorzystując doświadczenie w malowaniu dużych figur. Figurze nadano ostateczny akcent poprzez oklejenie odpowiednio dostosowanymi i zaprojektowanymi naklejkami nawiązującymi do klimatu gry Cyberpunk 2077.

      Powrót